Marka ve Turquality® Desteği
AMAÇ
Türkiye’de belli bir marka bilinirliliği olan ve belli bir kurumsallığa ulaşmış olan şirketlerin, tanıtımdan danışmanlığa, yurt dışı birim kiradan pazara giriş belgelerine olmak üzere geniş bir skalada birçok enstrüman ile desteklenmeleri suretiyle kurumsal kapasitelerini geliştirmeleri, uluslararası pazarlarda kendi markalarıyla global bir oyuncu olabilmeleri ve söz konusu markalar aracılığıyla olumlu Türk malı imajının oluşturulması ve yerleştirilmesi amaçlanmaktadır.
KAPSAM
“Marka ve TURQUALITY® Desteğine İlişkin Genelge” kapsamında Marka/ TURQUALITY® destek programlarında yer alan şirketlerin yurt dışında gerçekleştirdikleri tanıtım harcamaları, yurt dışı fuarlara katılım ve fuarda gerçekleştirdikleri tanıtım giderleri, kurumsal kapasitelerini geliştirmeye ve hedef pazarlarında avantaj yakalamaya yönelik alacakları yönetim, bilişim ile sürdürülebilirlik konularındaki danışmanlıklara ilişkin harcamaları, yurt dışında alacakları depolama hizmeti ile yurt dışında kiralayacakları mağaza, ofis, depo vb. birimlere ilişkin kira, temel kurulum ve konsept mimari çalışma giderleri, yurt dışında açacakları franchise’lara ilişkin kira, temel kurulum ve konsept mimari çalışma harcamaları, tasarım ve ürün geliştirmeye yönelik istihdam edecekleri mühendis ve tasarımcıların maaş giderleri, patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tescili ile yurt dışı marka tescili, yenilenmesi ve korunmasına ilişkin harcamaları, yurt dışı bir pazara açılmak için zorunlu olan veya pazara girişte avantaj sağlayan pazara giriş belgesi, ruhsatlandırma ile klinik test işlemlerine ilişkin giderleri ve son olarak rakip analizi, rakip ürün analizi, kullanıcı deneyimi, segmentasyon, rekabet, imaj, algı vb. konularda yapılacak pazar araştırması çalışması ve raporlarına ilişkin harcamaları %50 oranında desteklenmektedir.
KİMLER YARARLANABİLİR?
13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 124 üncü maddesinde belirtilen şirketler ile 24/4/1969 tarihli ve 1163 sayılı Kooperatifler Kanunu ile 1/6/2000 tarihli ve 4572 sayılı Tarım Satış Kooperatif ve Birlikleri Hakkında Kanun hükümleri çerçevesinde ticari ve/veya sınai faaliyette bulunan kooperatif ve birlikler.
DESTEK UNSURLARI
Marka/TURQUALITY® destek programında yer alan şirketlerin tanıtım, fuar, danışmanlık, depolama hizmeti ile birim kira, temel kurulum ve konsept mimari çalışma, franchise’lar, istihdam, patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tescili ile yurt dışı marka tescili, yenilenmesi ve korunması, pazara giriş belgesi, ruhsatlandırma ile klinik test işlemlerine ve pazar araştırması çalışması ve raporlarına ilişkin harcamaları desteklenmektedir
1. Marka/TURQUALITY® desteklerinden faydalanmak için şirketlerin öncelikle Bakanlık tarafından ilgili program kapsamına alınması gerekir. Kapsama alınan şirketlerin ödeme başvuruları incelemeci kuruluşa yapılır ve burada sonuçlandırılır.
2. Marka destek programında yer alan şirketler desteklerden 4 yıl süresince, TURQUALITY® destek programında yer alan şirketler ise program kapsamında kaldıkları süre boyunca faydalanabilirler. En az bir markası TURQUALITY® destek programında yer alan şirketler yıllık 279.628.225 TL, tüm markaları Marka destek programında yer alan şirketler ise yıllık 139.813.340 TL’ye kadar desteklenebilir.
3. Şirketlerin desteklerden yararlanabilmeleri için Marka/TURQUALITY® destek programı kapsamına alınan markalarına ilişkin Bakanlık tarafından yetkilendirilen danışmanlık şirketlerince gerçekleştirilecek gelişim yol haritası yaptırmaları gerekmekte olup bu kapsamda yapacakları harcamalar en fazla 4.343.000 TL tutarında desteklenir. Aynı marka için bu destekten azami bir kez faydalanılır.
4. Tanıtım, hedef pazara yönelik danışmanlık, depolama hizmeti ile birim kira/temel kurulum/konsept mimari çalışma, franchise, pazar araştırması çalışması ve raporu destekleri hedef pazar (her bir ülke) başına 5 yıl süresince desteklenir. Kurumsal altyapı oluşturmaya yönelik danışmanlık ile istihdam giderleri, ilk 5 yıllık dönemi için desteklenir.
5. Bir holding/şirketler topluluğunun aynı anda en fazla 6 markası destek kapsamında olur.
6. T.C. Ticaret Bakanlığı hedef ülke ve hedef sektör uygulaması kapsamında %50 olan destek oranı %75’e kadar çıkabilmektedir. Destek limitleri, her takvim yılı başında (TÜFE + Yİ-ÜFE)/2 oranında güncellenir.
| Destek Kalemi | Destek Oranı | Destek Limiti | Süre | Faydalanıcı | ||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Marka | TURQUALITY® | Marka | TURQUALITY® | |||
| Tanıtım Desteği | 50% | 139.813.340 TL / Yıl | 279.628.225 TL / Yıl | 4 Yıl | Program kapsamında kaldığı süre boyunca | Şirketler |
| Fuar Desteği | ||||||
| Danışmanlık ve Gelişim Yol Haritası Desteği | ||||||
| Depolama Hizmeti ile Birim Kira / Temel Kurulum / Konsept Mimari Çalışma Desteği | ||||||
| Franchise Desteği | ||||||
| İstihdam Desteği | ||||||
| Patent, Faydalı Model, Endüstriyel Tasarım Tescili ile Yurt Dışı Marka Tescil / Yenileme / Koruma Desteği | ||||||
| Pazara Giriş Belgesi, Ruhsatlandırma ile Klinik Test İşlemleri Desteği | ||||||
| Pazar Araştırması Çalışması ve Raporları Desteği | ||||||
*Destek limitleri, her takvim yılı başında (TÜFE + Yİ-ÜFE)/2 oranında güncellenir.